Thursday 28 June 2012

Firinda Somon Fileto


Glasgow'da kendi evimdeyken hep tavada kendi yagi ile kizarttigim somonu bu kez firinda patatesli soganli denedim ve inanilmaz begendim. Tavada yapildiginda son derece agir olup mideme oturan somon bu sefer limon, zeytinyagi ve defne yapraklariyla bir tuy gibi hafiflemisti. Arcelik'in milattan onceden kalma mini firininda 300 derecede onceden isitilmamis firinda 50 dakika firin, 5 dakikada izgara ayarinda pisirdim. Somonlari pisirmeden 1 saat kadar once tuz, limon ve zeytinyagi ile ovdum. Yagli kagit uzerine de azicik zeytinyagi ve limon gezdirip once sogan ve patatesleri, onlarin ustune de somonlari dizdim. Aralara limon halkalari. Annemle ben coook begendik kuru balik sevmedigimiz icin; babamla Murat biraz daha pisse iyi olurdu dediler. Siz de kendi damak tadiniza gore pisme suresini ayarlayabilirsiniz. Bu arada Kuzey de coook begendi ;) Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment