Tuesday 19 June 2012

Deniz 6 Aylik

Sadece ilk 2 haftasinda deliksiz uyku uyuyan kizimin sikintilari devam ediyor. Saniyorum son bir aydir gece uykusu nedir unuttuk. Laktoz intoleransi, kabizlik ve ana fissur uclusunun son ikisinden cok sukur iki haftadir kurtulmus durumdayiz. Ama hic dikkatsizlige gelmiyor ve bir gun yapmasa elim yuregimde gezmeye basliyorum. Fissurumuz sagolsun Dr Mehmet Sen'in tedavisiyle iki haftada gecti. Baska bir doktoru dinleyip her gun fitil takmaya devam etseydik, tovbe kurtulamazdik herhalde. Popomuz duzelip gunde iki posta zeytinyagi da icmeye baslayinca en azindan gunde bir kere kaka yapmaya da basladik. Buna da sukur diyoruz tabi. Fissurumuz iyilesip keyfimiz azicik yerine gelince bu sefer laktoz intoleransi icin denemelerde bulunmaya basladik. En son gittigimiz bir baska doktor benim diyet yapmama hic gerek olmadigini anne sutunde ben ne yersem yiyeyim zaten laktoz oldugunu Deniz'de de laktoz intoleransi olsa beni her emmesinden sonra semptomlari gostermesi gerektigini soyledi. Mantikli da geldi, eh ne de olsa 3 aydir agzima sut, yogurt, peynir, tereyag, krema, dondurma, biskuvi, cikolata, borek, pasta vb sut ve sut urunleriyle yapilan hic bir gidayi koymamistim ve artik gozum iyice donmustu. Doktor'dan aldigimiz gazla ben herseyi yiyip icmeye basladim ve gercekten de gordum ki Deniz'in durumunda herhangi bir degisiklik olmadi. Yani yine gazliyiz ve yine gece uyumuyoruz ama daha fazlasi degil. Kendi diyetimi test ettikten sonra artik testi Deniz'e direk uygulamam gerekiyordu. Bebelac Devam sutu aldim, bir guzel tahilli karisimindan mamasini yaptik. Saat 9 gibi bunu yedikten sonra oglen ve ogleden sonra gaz sancisindan kivranmaya ve ne biberon ne meme hic birsey almamaya basladi. Eczaneler kapanmadan doktorumuzu aradik ve laktoz intoleransinin devam ettigine karar verdik. Metsil'le gaz sancimizi hafifletmeye calistik ve o gece sadece laktozsuz mama yedik. Kismen kazasiz atlattik diyebilirim. Umut fakirin ekmegi desturuyla her gece evet iste bu gece blok 4 saat uyuyacak diye yatiyoruz. 2 saat sonra basliyor tantanamiz :( Her gun aklima yeni bir cozum sekli geliyor, tama simdi olacak diyorum ama henuz dogru secenege ulasabilmis degilim malesef. Neler mi denedim? Dedim ki bu cocuk aciktigi icin uyaniyor, geceleri tahilli karisimdan yedirdim tok tutsun diye fayda etmedi. Sutum gaz yapiyor dedim, hic emzirmedim sadece laktozsuz mama verdim yok yine olmadi. Gece yemelerini kesmem lazim dedim ki son uc gecedir sudan baska hic birsey vermiyorum, maksimum 1.5 saat uyuduk. Dun gece hadi bi de mama veriim dedim gece yarisi, yok onu da almadi. Dun Laktazim damlaya tekrar basladik. Henuz bir gelisme yok ama bir kac gunu buluyor etki etmesi onunda daha once oyle olmustu yani. En gec yarin gece icin umutluyum yani :) Bu kadar sikintinin arasinda cok sukur gelisimimiz super. Deniz tam 6 aylikken ki olcumlerine gore 69 cm boyunda ve 7.740 kg agirliginda. Kocaman bir masallah diyoruz. 5 ayliktan beri ismiyle seslenince bakiyor, gulunce gulumsuyor, gidiklayinca kikirdiyor. Yerde komanda seklinde surunerek en az 3-5 m ilerleyebiliyor. Dizlerinin uzerinde emekleme pozisyonu alip yaylaniyor bolca. Destekle oturabiliyor. Tum bunlari 5.5 ayliktan beri rahatca yapiyor. Ba-ba-baba, de-de-de-de gibi sesler cikariyor. 3 haftadir ek gidalara da basladik ama henuz cok yol katedebilmis degiliz. Sutlu tahil karisimlarindan yana bir sikintimiz yok ama meyve ve sebzelerle aramiz pek iyi degil henuz. En tatli meyvede bile yuzumuz eksiyor, ki olabildigince puruzsuz veriyorum. Deniz ek gidaya basladigindan beri isim daha da artmis gibi geliyor. Belki de deneme asamasinda oldugumuz icin. Onceden sadece emiyordu ve 5 dakikada yeme isi bitiyordu. Simdi Kuzey'in yemek tantanasina Deniz'inki de katildi.. Umarim daha iyi yiyen bir cocuk olur Denizcik..

No comments:

Post a Comment