Thursday 9 September 2010

Kuzey'in Uyku Vakti Geldi, Geldi

Dogum iznini firsat bilip solugu Turkiye'de aldik. Dedik Turkiye "yanarken" seyretmeyelim, biz de nasibimizi alalim:) Dogrulugunu arastirmadim ama son senelerin en sicak yazi yasanmis Turkiye'de. Asiri sicagin getirdigi susuzlukla, "aman aglamasin da"nin bir cesit bilesimi ile 6 haftalik tatil sonunda Kuzey'le yapisik ikiz haline geldik. Bunun ustune bir de Kuzey'in ek gidalara olan yogun ilgisi ile gelen "doymuyo bu cocuk" eklenince gece gunduz ayrilamaz olduk.
Boylelikle evimize doner donmez, ilk is kati gida malzemeleri aldik, sonra da uyku egitimine basladik. Yaklasik bir haftadir Kuzeycik hala talimde:(
Uzmanlar diyor ki ne yaparsaniz yapin, her seferinde ayni seyi yapin ki bebeginiz ne zaman neyin gelecegini bilsin. Ilk iki gun biraz dalga biraz tonga, cok tutarli davranamadik (daha dogrusu ucuncu gunde aslinda tutarli olmadigimizi farkettik). Ilk uc gunun sonunda sabah 2 seansini kestik, 5. gunde de sabah 5 ve sonraki keyif seansi gidiverdi. Diyeceksiniz ki "oh ne guzel, daha ne istiyorsun; egitim sart:p". Ben de oyle diyorum demesine de, Kuzey'in cikamayan sesini duyunca daha dogrusu duyamayinca da icim aciyo:(( Zalim Anne!! Gececek oglusum, geri gelecek sesin.. Hem bak gece boyle uyursan daha guzel buyursun, hem de gece yemelerinden dolayi dislerin cikinca curumezler..
Burada kesecektim ki hadi dedim bir de nasil egitim verdigimizi de yazayim:
1. gun: Uyku vaktinde karni tok, alti kuru, uyumasin engelleyecek herhangi bariz bir sikintisi yok ise ve agliyorsa, yatirdiktan 2 dakika sonra maksimum 2 dakika yaninda kalip kesinlikle kucaga almadan, yataginda pispisla, aglamaya devam etse bile cik, 5 dakika bekle ayni sekilde pispis yap, hala agliyorsa bu sefer 10 dakika bekle ve tekrar et.
2. gun: Yukaridaki islemi bir kac dakika uzatarak uygula
3. gun: Yukaridaki islemi bir kac dakika uzatarak uygula
Biz yukaridaki gibi yaptik ama yeniden egitmem gerekse (ki gerekebilir) sureyi 10 dakikaya cikarmadan daha sik pispis yaparak uygularim. Hani belki daha az aglar da sesi kisilmaz inanciyla!

No comments:

Post a Comment