Thursday 4 October 2012

Hamilelelik Donemi Kiyafet Alisverisi

Hamilelik doneminde gerek kendim icin gerekse de Kuzey icin en cok arama yaptigim konulardan birisidir herhalde giyim. Biraz zor karar verdigim biraz da luzumsuz cok sey almayayim takintisi ile google'da bir suru hastane listesi, bebek sitesi vs arayip durmustum. Kendimce iyi kotu birseyler de aldim. Simdi de istiyorum ki ben de tecrubelerimi yazayim da benim gibi ilk defa anne olacak meraklilara iyi kotu yardimci olayim. Simdi bir noktayi her yerde belirtildigi uzere bir kez de ben vurgulayayim hamilelik, dogum, bebek nev-i sahsina munhasir bir olay. Esi benzeri yok, herkesin ki ufak da olsa birbirinden farkli. Onerilerim de agirlikli olarak benim benzersiz deneyimim kaynakli olacak.
1) Hamile kiyafetleri sadece hamilelikte giyilmiyor. Dogum sonrasi vucudun eski haline donmesi biraz (!) zaman aliyor. Hele benim gibi spor yapmaya bir turlu firsat bulamiyorsaniz hamile pantalonlari genislemis, gobek ve basene birebir geliyor. Vucut eski haline donmus olsa bile cocugun pesinde egilip kalkma aktiviteleri icin ideal. Tabi arada eski pantalonlari giyip, biraz sikinti cekip spora motivasyon ortami yaratmakta fayda var! Ben iki sekil kot pantalon almistim. Bir tanesinin belden sonra icinden penye lastikli karni orten bir kismi vardi digeri dusuk belli, cepleri falan da komple lastikliydi. Cok sicak bir memlekette olmadigim ve asiri usuyen bir insan oldugum icin "aman ne guzel, kisin karnimi da sarar, hic usumem rahat ederim" diye dusunup almistim ustu orten lastikli kotu. Belimi kapatmasi acisindan fena degildi ama usume konusunda siddetle yanilmistim. Her zaman icin termostati saat yonunun tersine ceviren ben "of cok sicak oldu" deyip, kalorifere adeta savas acmistim. Is arkadaslarim durumu hayret ve memnuniyetle karsilarken zavalli kocacigim careyi kayak coraplarinda ve termal is camasirlarinda bulmustu. Uzun lafin kisasi, dusuk bel, lastikli pantalonla daha rahat ettim. Ben birisini Mothercare'den digerini de Mamas and Papas'dan almistim. Iki pantalonu da yaklasik dort aylikken aldim, artik diger pantalonlara sigamaz olup biraz da "ee bu karin ne zaman buyuyecek" diye heves ettigim ama ne kadar buyuyebilecegini asla kestiremedigim bir donemdi. Bir de bedenim degisecek mi hic bilmiyordum. Aklinizda bulunsun, cok anormal bir kilo artisi yoksa, hamile kiyafetlerinizi hamilelik oncesi bedeninize gore alacaksiniz. Ben oyle oldugunu bildigim halde epeyce tereddut yasamistim.
Hamile kulotlu coraplari, 6 ay sonrasinda cok degerliydi. Zira, pantalondan cok elbise giymeyi tercih ediyordum. Sansima hamile olmadan once zaten elimde bir kac tane robadan elbise vardi. (robadan yani gogsun alt cizgisinden itibaren acilan)
Uzun hirkalar, ayri bir cevher. Hamilelik sonrasinda da fazlaliklari saklamak icin ideal.
Onden dugmeli gomlekler ya da tunikler. Dogum sonrasi emzirme icin de oldukca kullanisli.

No comments:

Post a Comment